Hört på bussen

Nacka/Värmdöbussarna är så roliga. Underhållande iallafall. Och eftersom jag oftast åker ensam så brukar jag tjuvlyssna på folk. Det här är det senaste:

Två flickor som går 2:a året på gymnasiet diskuterar om någon asiat eller nåt:

Clueless1: Asså, när han typ pratar så liksom förstår jag inte vad han säger för han är ifrån typ...*tankepaus*...*indragning av snor*.....eh.........säg ett land i Asien.

Clueless2: Öhhh.......hmmmm.........ehhh......... typ Israel? Nej, det ligger ju i Europa.

Jag vet inte hur man kommenterar konversationen. Jag har visserligen en hög position på facebook's "jämför dina vänner" under påståendet "most likely to have a blond moment". Men jag tror att jag har lång väg till ett ständigt vakuum.

Jag träffade visserligen en människa på gymnasiet som inte visste Frankrikes huvudstad utan gissade på London. Vart är vi på väg?

Nu ska jag hitta 149.

Kommentarer
Postat av: Zara

Haha, de är för roliga de små liven. När Ch skulle ha lektion för niorna om näringslära hade ingen- ingen!- hört talas om tallriksmodellen. Någon trodde att man tog en mindre tallrik= mindre mat= bantning. Herregud!

Och du är inte blondin-blond. Du är en brunett i blont hår helt enkelt. För mig är det tvärtom, jag är knappast streetsmart...

Postat av: Martina

Tack detsamma!

2007-12-20 @ 15:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback