Julen varar än till påska!

Nu har jag varit tur-retur till hemmet i värmland. Det var en hektisk vecka med många besök, oändlig mängd glögg och pepparkaka, skinka, prinskorv samt ett paradnummer utan dess like på dansgolvet inne på en krog i Kil.

Krogen heter Killingen och golvet var ett stenras som man plattat ut och ställt ett tält över. Men jag hade många skratt där inne. Det är inte på många ställen här i storstan som folk flyger i taket och dansar bugg till proud mary eller färjestads slagdänga.

Mysdagen tillbringades med Z, P och deras underbara M. Jag blev serverad mycket delikat mat samt en amerikansk äppelpaj som var himmelsk. Man han aldrig dött av lite rövslickeri.

Så nu sitter jag här och det är min födelsedag. F jobbar och jag har väl massor att göra. Min karl har beställt (och betalat) en smörgåstårta till mig som jag ska hämta sen, fast det är nog mest för att fjäska in sig. Smörgåstårta är nämligen ett krav för att det överhuvudtaget ska vara min dag och en möjlighet att klara av den. Tigerräkorna med prusciottoskinka är rullade, räkorna till chiliblandningen är skalade, chipsen är köpta (glömde dipen, men gräddfil och lättsaltat kan väl smaka bra?). Fast jag vet inte vad jag ska sätta på mig...det får bli nåt rosa....inte den lilla svarta iallafall z. =)


Grattis Johanna.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Synd vi inte visste att du var i kil då....vi var nämligen också där, dock spelandes Monopol på juldagen och inte i gasen på Killingen, tyvärr!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback