Pest eller kolera?

Visste ni att kammarvätska kommer från blodet in till bakre ögonkammaren och via främre ögonkammaren tillbaka till blodet? Kammarvätskan är nämligen en närings- och avfallstransport för celler i hornhinna och iris som inte har någon egen blodtillförsel.
Ganska harmlös och grundläggande information som man förstår för en gångs skull. Gott.

Har insett att mina bloggar these days mest innehåller galla och skit från mitt pluggavsnitt i livet men om det är det som upptar 90% av min vakna tid så är det inte så lätt. Klicka vidare eller stanna och läs. För mig är det ren terapi att få utagera min förtvivlan. För att liva upp tillvaron tänkte jag göra ett litet test. "Vem ligger du helst med om du måste"- leken. Också kallad pest eller kolera i de flesta fall. 


                       image15            VS.              image16
                              Leif Loket Olsson                                               Leif Pagrotsky


                     image17             VS.              image18
                             Göran Persson nu                                         Göran Persson då



                      image19              VS.            image20
                         Diktator 1: Adolf                                              Diktator 2: Josef


                   image21            VS.              image22
                        Sverker Olofsson                                                Lasse Brandeby


                     image23             VS.            image24
                         Helge Fossmo                                                     Greve Dracula 



                            image26                    VS.              image27
                           Ernst- Hugo                                                         Nicholson


                           image28                 VS.               image31
                             Siw Carlsson                                                 Mona Sahlin







Välkommen att svara om ni har lust. Motivera gärna. Jag ska hålla min kammarvätska flödande så jag ser.

Kommentarer
Postat av: Zara

Haha... Jadu, här är mina svar.
1. Leif. han har snyggt skägg och ser 70-tal ut.
2. Här snackar vi verkligen pest eller kolera. Men Göran nu får bli mitt val.. om jag måste...
3. Hitler. Jag kanske hade kunnat påverka honom. Väldigt Miss Universe...
4. Ojoj... Sverker tror jag. En bestämd man som inte drar sig för att dra näven i bordet.
5. Helge Fossmo. han är inte helt olik en viss man jag dejtade i australien om du minns, kolla min facebook annars... skumt...
6. Jack Nicholson, lätt. Bara för att han är en suverän skådis.
7. Mona. Har ingen bra motivering.
Värsta fräs. Om inte min dator vore så förbannat seg skulle jag göra en uppföljare, men det kommer.
Åter till medulla oblangata, pons och kompani. Hjärnan är en underlig mackapär.

Postat av: Kerstin

Ha ha!! Hittade hit via Zara..självklart måste man ju svara.
1) Leif - han har något visst, den där karln.
2) Självklart Göran nu. På den yngre bilden ser han ut som en ganska skrämmande jättebebis.
3) Hitler. Vad jag vet har jag aldrig legat med någon mer evil.
4) Sverker, absolut. Extra plus (!) hade varit om jag kunde fått honom att säga sin coola kommentar " Skall det vara så??! " under samlaget.
5) Greve Dracula. Helge är bara för scary.
6) Men gud, vilken fråga - Nicholson såklart! Han är ju SNYGG. Lite lik min sambo ibland. Ha!
7) Siw. Vägrar ha sex med en människa som inte betalar sin Toblerone själv.

2007-10-09 @ 09:27:36
URL: http://litenarvid.blogg.se
Postat av: Maddy

Mina, inte helt otvingade, svar...
1. Leffe-kulturminsiter måste ju va nått värt, lr kanske inte!
2. Aldrig Göran då, möjligvis Göran nu men inte utan ett visst illamående.
3.Hitler, hänvisar till tidigare svarares kommentarer.
4. Sverker.
5. Greve Dracula, evigt liv har alltid lockat mig.
6. Nicholson, look at those sexy eyes!
7. Får bli Siw, Mona är alldeles för lik min mamma till utseende så jag ryser av bara tanken på sex...

2007-10-09 @ 11:13:30
URL: http://maddy81.blogg.se
Postat av: Johanna

Tack för de fina svaren. Verkar som att alla är på någorlunda lika linje. Ska nog göra det ett snäpp svårare nästa gång. hehe

2007-10-09 @ 13:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback