Studieuppgift Livet. Kurs T:48 ht 2007

Inledning

Jag har fått i uppgift att genom ett flertal utgångspunkter och livsmål redogöra för livets goda och eventuellt onda. Jag ska med egna ord kunna beskriva hur livet idag ter sig för min generation och samtidigt bemästra en identifikation av mina egna demoner och vad som styr det som utgör mig.


        Målet är att jag efter avslutat liv bl.a. skall kunna:

  • definiera samhällsproblem som dunvästar och övervikt i kombination med varandra.
  • redogöra för bristande ekonomi i samband med shoppinghysteri.
  • beskriva skillnader mellan fylla och bakfylla.
  • referera utantill enligt J. Backmans Rapporter och uppsatser.
  • hantera sjukvårdutrustning utan att orsaka åverkan på medmänniskor.
  • namnge Paris Hilton resp. Lindsey Lohans pojkvänner 2004- for ever.
  • beskriva innebörden av de olika vågorna i ett normalt EKG.
  • förstå skillnaden mellan missionären och missionären.
  • redogöra för vad som händer i kroppen vid långvarig alkoholkonsumtion.
  • definiera meningen med livet.

Metod

Jag har i stor utsträckning använt mig av min mamma, min pappa och övriga familjemedlemmar. Information har också hämtats ur fackböcker skrivna av bla. V. Persson, Z. Svensson, F. Wikström och från min egenhändigt skriva blogg. Mina uppgifter har också innefattats av mycket fältstudier, bl.a. en studie på Ringvägen i Grums om kvinnors vrede vid otrohet, ett uppdrag på söders höjder om studentångest och en promenad i Mariebergsskogen för att studera nyblivna mammors kreativitet och livsglädje. Jag har under arbetets gång stött på ett flertal hinder men har låtit dessa inspirera mig att fortsätta mitt projekt. Arbetet har hittills varit mycket givande och min förhoppning är att det ska fortsätta vara så eftersom detta arbetet är en livslång process.


Kommentarer
Postat av: Zara

Haha, du är ju nya Martina Haag, med lite mer intelligens. Glöm inte att referera enligt J. Backmans Rapporter och uppsatser bara. Jag måste nog köpa den, det känns som den tillför mycket av livets goda.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback