Vill bli lättare.

Nu sitter jag här. 20 kg plus sen 12:e januari. Har precis läst sköna Z:s blogg. Jag vill inte föda barn men jag vill ändå. Det börjar bli tungt nu och då är det ändå en månad kvar till beräknad förlossning. Läste dock att en förlossning nu inte skulle innebära någon större risk för bebisen så jag har vräkt in mig kanelbullar. De köpta funkade inte så jag bakade egna med enorma mängder kanel (var det kanelen som var den verksamma substansen eller hela konceptet kanelbulle?). Nästa var champagne men jag är för feg för att testa. Har nån sorts föreställning om att en tå eller ett finger kan trilla av den lille om jag inte sköter mig tills målsnöret är sönder. Eller snarare mitt underliv är uppfläkt och söndertrasat. Huvva. Häromdagen frågade barnmorskan om mina tankar om förlossningen. Man har så många så man blir bara blängande en stund varpå frågan kommer "behöver man verkligen ta med sig tofflor till förlossningen"? Inte "hur funkar EDA eller "hur ont gör det", nej nej. Vi kom iallafall fram till att  jag "hoppas kunna klara sig med profylaxandning och gärna bad o dusch, positiv till lustgas och EDA om det behövs". Det är vad som står i mina papper om "inför förlossning". Det hade jag inte i sinnet när jag 22 februari 2008 gick dit för inskrivning. I Omv anamnesen står:

Livsstil : Johanna studerar till sjuksköterska och är hitflyttad från värmland. Alkoholaudit= 4p.

Var det mitt liv innan allt det här satte igång? Minns inte. Iallafall, Rasmus, Elna, Ebba, Adina eller vem du nu är....du är välkommen till mitt liv och jag hoppas vi ses snart. Jag ser fram emot att byta ut de vakna nätterna pga. värk i ben, rygg och dylikt till kolik och bajs.

Förhoppningsvis sitter jag här om inte alltför länge med tensen i ena handen och skriver med den andra mellan värkarna.

Kommentarer
Postat av: Zara

Det hoppas jag också att du snart gör. Kommer gå kanon. Den är kanelen som är grejen, hallonbladste funkar också, finns på hälsokostaffären.

Postat av: Zara

Det hoppas jag också att du snart gör. Kommer gå kanon. Den är kanelen som är grejen, hallonbladste funkar också, finns på hälsokostaffären.

2008-08-11 @ 12:30:10
URL: http://zara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback