Årets Julklapp

Många hävdar att webradion ska vara årets dunderkap på julmarknaden. Själv har jag önskat mig ett Sverigespel i brist på annat. Vet inte om det är kul heller. Har bara hört reklam på radion. När jag ska ha tid att i goda vänners lag sitta ner i lugn och ro och avnjuta detta spel vet jag inte heller. Har fortfarande inte spelat guitar hero med min hjältinna som vi planerat i dryga året. Nåt jag inte önskar mig är p-böter, men vår herre verkar inte ha uppmäsksammat detta. Det ser ut som att jag varje gång när jag går ut för att plikttroget lägga i mer pengar har fått en förbannade lapp på rutan. Igår var det mitt fel. Jag använder ju röven istället för ögonen när jag parkerar så när  jag ställde ner bilen vid bibblan missade jag att det just på min rad stod Förhyrd 9-18. Jag kunde ju ha åperopat "hyperblond moment" och ställt mig på plats 19 efter deras anvisningar. Finns en som gjorde det. Är man så förvirrad att man inte vet att 9-18 inte är platser utan klockslag så tycker jag nog att man ska få komma undan böteslappen. När jag fått boten blev jag asförbannad och tänkte att jag skulle åka till en annan del av stan där det inte kostar så mycket. Alla parkeringsplatser var tagna. Gatan som man brukar få stå på var helt tom. Anledningen: Avgift 9-18, P-förbud 8-16 Månd Jämn vecka. Vad var det för dag? Måndag jämn vecka. Det resulterade i att jag ställde mig 40 mil bort och gick in till city. Inne i stan fick jag ett nytt yttre, en snygg page med ännu snyggare underfärgning i lila och rosa. Det låter inte klokt, jag vet. Men nu är jag den rockigaste mamman i stan. Tack L.

Väl hemma hade det i  likhet med min goda vän
Z  dimpit ner överraskningar i min låda. För 49 kr + 29 i porto får jag tre nummer av DV plus Sex and the city DVD:n och en superlyxig mascara. Det är taget. Bögbåten Patricia i Sthlm har också fått veta att jag fyller 25 så de bjuder mig på valfri tvårättersmiddag. Om jag tar med 5-35 personer så får de halva priset på sin mat. Det är också taget. Jag är för övrigt ledsen att det inte var jag som låg bakom Lasse Berghagen DVD:n. Hade älskat att komma på den idén.

Kommentarer
Postat av: Zara

det var en riktigt Johanna-grej.Tror fortfarande att det var du :-)



Efter den 19 december är jag din gitarrhjälte när du vill, då är jag ledig (förutom lite tentaplugg, ganska liten tenta dock) till den 8 jan. Operation den 29. Annars lugnt. Gäller bara att ni är hemma också, hm.

Postat av: Zara

Och "förhyrd 9-18", hahaha... Där skulle han ha sett dig, Börje eller vad han hette på Team Traffic. Men jag är inte bättre själv. Det är ju massa nya skyltar man totalt ignorerar nuförtiden, det var bättre förr.

2008-12-09 @ 12:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback