Free spirit

Är, om man jämför med andra mer aktiva bloggare, i vanlig ordning lite seg med uppdateringar om mitt liv. I helgen hade vi pysselkväll hos Z. Väldigt trevligt btw. För första gången på 4,5 år fick jag äntligen gå ut med min motspelerska i det vi kallar dansvärlden. Intaget av diverse drycker var like old times och promillehalten var ingen perfekt kombination med pyssel och julklappsrim. Ute på kära ankan gav jag upp drickandet efter att ha smuttat på två olika drinkar á 100 nånting. Jag trodde det var äckliga drinkar de gjorde men förmodligen var det fyllan som satte stopp för i vanliga fall hade jag hellre kräkts av dem än gett bort dem. Men man har ju blivit äldre också, det märktes inte minst på dansgolvet. Vad var det för musik? Jag tycker själv att jag lyssnar på kommersiell radio för mycket men tydligen inte. Det är inte lika lattjo om man inte kan beat (uh?) och text. Alla ålderstecken verkade iallafall ha släppt när eurodisco-medleyt startade. Tillsammans med B från förr som vi hittade där körde vi svettdanser med diverse Deesteg á la 90-tal. Bisarrt eftersom vi inte stod på dansgolvet utan befann oss i nåt som motsvarar en högljudd lounge där alla ser allt. Vi är för härlige...


      +        = SANT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback