Bildligt talat

Man skulle kunna säga att jag har fått streptokocker i fotleden igen. Jag vet inte om jag ska amputera den eller nåt för den verkar bara ställa till med bekymmer. Lever jag vidare och låter den sitta kvar kommer jag förmodligen bli lyckligare för att jag har en fot. Fast jag kanske inte kommer kunna springa så fort. Utan fot kommer jag ju i och för sig inte heller kunna springa. Också kan man ju få sådana där fantomsmärtor när man avlägsnat en kroppsdel. Hmmmm.....F säger att det bästa kanske vore om jag kunde ta av foten och sätta tillbaka den igen när den har blivit bättre.....om sisådär 2, 3 år. Fast det är ju pga. en våldsam lek vi lekte tillsammans som jag har fått streptokocken från första början. Men det är ju en nypa lättare för honom, det är ju inte hans fot som eventuellt ska bort. Eller jo förresten, han är ju min och då måste jag vara hans...alltså påverkas vi lika mycket av huruvida min fot finns där eller inte.   

Jag hade ett ord som beskrev den underliga känslan, men jag har totalt tappat bort det. Nu måste jag gå på do.

160 är en klurig historia....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback