Livet som sig bör.

Lika som vissa av mina vänner är jag också ganska långt uppe på trappan mot ålderdomen. Stödstrumpor, svinto, elvakaffe och demens är numer dagliga inslag i mitt liv. Alzheimers är ju döpt efter en duktig gubbe eller nåt sånt men är det verkligen säkert att det inte kommer från engelskans "old-timers" i kombination med en rejäl opiumblecka? Jag är inte övertygad.

Iallafall så har jag inrett mitt datarum/garderob/skötrum med mina nya "spara och förvara" accessoarer, tvättat täcken och kuddar, tvättat hela soffklädseln, slipat och oljat in mitt matbord i ek, dammsugit balkongen, möblerat om i sovrum för att ge utrymme åt spjälsäng, svintat spisen, plockat isär och dunderrengjort kaffebryggaren, grundligt rengjort badrummet och nu sitter jag här och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar med mina soffkuddar. Hur länge är det egentligen lagligt att ha igång tvättmaskinen? Jag tänkte att om jag kör överdragen till köksstolarna utan centrifug så kanske man kan tvätta hela natten? Dammsuga får jag göra imorrn och man kan ju  inte skura innan man dammsugit. Vad ska jag göra nu då?


Kommentarer
Postat av: Zara

Hehe. Elvakaffe. Det måste jag också börja med.



Postat av: Johanna

Det trodde jag redan du hade gjort....=)

2008-07-10 @ 23:29:53
URL: http://johankie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback