Att va på smällen.

En vanlig dag för mig går ut på ett flertal jobbiga projekt och inte mindre än en dag i veckan väljer jag att skita i allt och ligga kvar i sängen. Gå upp i sig är ett projekt. Man måste ju tvätta sig och klä på sig vilket gör att man bli svettig och behöver tvätta sig igen. Om man inte känner för denna upprepning kan man smälla i sig en macka och sätta sig på cykeln i nedförsbacken så svetten får fläkta bort. Sen då? Har man inget brev att posta eller burkar att panta till glass så får man ta en väg hem som inte innebär ovanstående nedförsbacke. Väl hemma är man så slut så man behöver lägga sig en stund. Om det blir mat vet man inte. Det beror på om man har en karl hemma som förser en. Den varma spisen gör att det lätt blir en macka om man tvingas till konfrontation med just den vitvaran. Sen kan man vila lite till ca 45minuter innan vännerna som förser en med pantburkar kommer och ser på fotboll. Vad ska jag göra sen när EM är slut?

Jag har blivit en liten grönsak som skriker på iste varje kvart och tuggar marie kex konstant. Låter lite som tanterna på hemmet. Det blir ju inte bättre av att jag kissar ner mig litegrann ibland om jag inte koncentrerat trycker ut det sista varje gång jag är på toa eller att 
min bästa vän informerar om gosighetsfaktorn på olika bindor man kan köpa. Ja livet är härligt...


                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback