Blott en dag...

Idag började med jättefint väder. Jag skulle som sagt ha tenta idag vilket inte var en hit men jag försökte muntra upp mig med den öppna föreläsningen om "att föda på SöS" senare på dagen. Jag borde ha anat oråd när ribban för dagens tiptophet sattes så fort jag klev av bussen i slussen och klev en dm från en död jätteråtta som låg i sin blodhög. Men jag tänkte att nu har väl dagens hemskheter fyllt sin kvot. Ack lilla Johanna....tentan slutade med att jag (enligt mina egna beräkningar) har 9 poäng, 10,5 är godkänt, bara för att jag missade på nåt som jag glasklart kunde innan råtta-incidenten. Gråtfärdig åker jag hem. Då ringer karl och säger att hela vårat bostadsområde brinner ner. Panik? Ja. Det visade sig att det var grannhuset som fattat eld och efter ett par timmar fick vi komma hem. Konstiga kontraster när de som fått fria gluttar på mina gravidbröst helt plötsligt är hemlösa och jag gråter för tentor, döda råttor och fotografier som inte ens sett röken (!) av en eld. Bisarra ordvitsar kanske inte funkar än?

Iallafall är min vy från sovrumsfönstret sotig bakom tallarna och man blir ständigt påmind om hur jävla nära det är. Konstigt hur man kan bli av en sån här grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback