Couvadesyndrom?

Jag börjar misstänka att hela min graviditet är en bluff och att det egentligen är min karl som bär på den lilla. Magen putar, 10 kg extra, matnojjor samt energilöshet och en ynklig ursäkt till urinblåsa är vad som drabbat min sambo. Om jag kommer hem med två paket ägg, frustandes nåt otydligt om en äggfixering samtidigt som jag slänger på kastrullen och snabbt som ingenting sätter i mig 2 ägg så har han på samma tid slängt i sig 6 stycken.

Då hör det till att jag fått åka iväg själv och köpa äggen medan han låg hemma för allt var "så jobbigt". Hmm. Egentligen tycker jag ju att det är skönt att jag inte är den enda här hemma som lägger ut sig lite i vecken men hela gravidgrejen blir lite fel. Man börjar boa för att förbereda sig. Det är samma biologiska signaler som att man blir extra sugen på tegelsten och mycket mycket förfärad om mannen planerar att lämna en ensam en stund. Man bonar för barnet, bygger upp en trygghet samt säkerställer att kroppen kan ta hand om amningen sen efter förlossningen. Jag är orolig att mina biologiska klockor får stå tillbaka för att vi är två gravida under samma tak. Jaja....han är iallafall här...ibland. Det finns väl de som har det värre.

Har även fått beskedet att jag på grund av mina bäckenproblem inte kommer kunna jobba i sommar. Inte helt oväntat men ändå. Jag känner en viss panik krypa upp genom skinnet inför detta. Det är ju inte dagar fyllda med goda sommarcigg och iskalla coronas som väntar. Snarare innehåller de en pöl med svalkande vatten där jag kan ligga och sprängas för mig själv samtidigt som jag trycker i mig en matsedel värd att kastas bort av Anna Skipper.  "4st pizzor, 234 st chokladsnittar, 5 cheeseburgare, 2 kg pommes" osv...Idag till exempel. Jag åt frukost som man ska. En äggmacka. Sen lunch, potatis med fisk och spenat. Sen var jag inte hemma på fyra timmar och enbart en glass som mellanmål. Allt summeras med en fransk batong fylld med skagen och sen en tupplur på ca 1,5 timmar. Allt som man inte ska göra. Äta lite och ofta är inte min grej. Frosseri är mer a'la spankie och jag kan inte motstå. Snart ska jag ta min minichipspåse jag köpte förut...

Skolan är alltså slut på torsdag. Man avrundar med en fin tenta i statistik som jag inte är alls förberedd på. Jag har ju inte tid. Måste sova och äta hela dagarna. Jag får väl lägga på en rem imorgon och hoppas på det bästa. Kumulativa variablar och relativa frekvenser är inte helt glasklart. Om nån har expertkunskaper i hur man delar upp datanivåer på specifika fall och huruvida de är diskreta eller kontinuerliga så får ni gärna hojta. I really need the info.

 s=√  1⁄n-1 × ∑(Xi-X)²

Kommentarer
Postat av: Zara

Sötnos. Jag ska nog styla din Jewer så den liknar en Corona ska du se, lite lime och vinäger (?) så blir det nog bra.

Killarna går upp i vikt när tjejerna är gravida, det är helsjukt ju! Men ack så sant.

När det gäller statistiken har jag redan glömt allt. Fast jag kunde räkna ut standardavvikelsen ett tag, men det är redan borta, om det nu hör ihop med det du sökte. Lycka till, du fixar det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback