Spara och slösa

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Har länkat mig fram genom cyberspace och hamnade här. En 48 kilos palmstam som skriver om vad hon sätter på sig och sin familj för kläder varje dag. Detta inlägg visade en söt liten tennisklänning a´ hur mycket pengar som helst till sin 12 månaders dotter. Sitter man och gråter över att försäkringskassan inte beviljar ens foglossning som sjukdom och därför går utan inkomst så känns just det köpet ganska bisarrt. Kanske grundar sig känslan i avund men sådär spontant blir jag bara förbannad. Som blivande moder skulle jag inte slänga ut en halv månadslön på en klänning man använder en gång. Inte ens för "fashions fade, style is eternal". Jag kan ju inte ens unna mig en herrgårdsost för fan. Tacka vet jag Z som modebloggar lite sådär amatörmässigt och sporadiskt med prylar man har råd med.

Kommentarer
Postat av: Zara

Hehe. I know. Den där klänningen är helt sanslös, 1200:- eller vad var det? Det får man tolv bodies för på H&M. Eller mat för en hel familj i en vecka. Men jag tror hon tjänar multum på reklamen på bloggen, 10.000tals kr i månaden, så vissa behöver kanske inte försäkringskassan när de är mammalediga.. Hm.. Fatta vika guldgruvor vi hade kunnat bli om vi bloggat under våra glansdagar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback