Vi ä väl för härlige...vi akademiker.

Måste starta med länk till J. Hon får mig att le. Dels för att hon är en pingla som är syster till min drömbakelse till kvinna men dels för att hon använder ordet "värt" vid rätt tillfälle. Jag har en classmate av samma åldersgrupp som också använder uttrycket och såna saker har aldrig varit främmande för mig. Föränn nu...jag kan liksom inte ta till mig nya sätt att få saker och ting att belysas. Gör't och sånt gick bra. Men "värt"....Det  låter mongo när jag säger det. Är det för att jag ska bli mamma och akademiker? Har min förmåga att använda ord som korrelation, hermeneutik och ontologi i vardagliga sammanhang knuffat undan mina möljigheter att oralt uttrycka mig genom slang?  Hoppas den lille och nussilullpluttisnuttpratet kommer ta ner mig på jorden. Vill inte va en urtrist språknazist. Inte värt...

Kommentarer
Postat av: Zara

Aha, värtt menar du... Ja, det är verkligen ett ord i skymundan. Det är möjligt att du vid bebisentré ekommer ha svårt att förstå vad som skrivs t.o.m. i enklare magasin, typ "Sofis mode", pga amningshormonerna, men efter ett tag är du back on track med positivistisk referensram och hela kalaset.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback