Kenza i snöyran

Jag stör mig på att den mest besökta bloggen är Kenzas. Tänker inte länka för då får hon ännu högre besöksantal. Jag har dock en känsla av att anledningen är hennes snygghet och killars besatthet av att titta på snygghet. Vad ska man ödsla energi på egentligen?

Från en sak till en annan så har vintern äntligen kommit hit. Nej se det snöar är faktiskt en sanning nu i dagarna och det gråter man inte för. Växthuseffekten har ju som känt gjort Sverige till tropiskt och snö hör ju nu mer till ovanligheterna. Tack Gud. Eller kanske är det Edward Scissorhands som skulpterar sina isblock som aldrig förr. Känns som en lite mer romantisk föreställning om vart de vita flingorna kommer ifrån. Jag har iallafall börjat julpynta och som mamma säger, "försöker hinna med allt innan första advent". Varför hon har så ont om tid så det krävs försök för att hinna vet jag inte. Hemmabakta klibullar och det faktum att hon stryker ALLA kläder kanske är svaret. Vet inte. Har inte själv, och kommer aldrig komma upp till hennes ambitionsnivå. För mig räcker det med en saffranssockerkaka och ett stort "maybe" på att ens stryka mina panellängder. Med tyngd i botten kan de väl hänga sig raka. För övrigt kan jag också informera mina vänner att jag numer väntar till jul innan julgranen åker upp. Jag måste vara en ordentlig mamma nu. 10 oktober till 1:a maj är historia.

I helgen har vi haft besök av vår farfar. Sonen uppskattar honom mer än sin övriga familj vilket gläder mig. Avlastning emellanåt kan vara skönt. Ett snöoväder hjälpte till så vi fick behålla honom ytterligare en dag. Tack Gud för far- och morföräldrar och snöstorm. Eller det kanske är Scissorhands som ligger bakom den uppfinningen också.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Om ändå det vore så fint att Scissorhands låg bakom snön. Nädå i Sverige ska snubben heta något så fult som Kung Bore, bah!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback