Min vagina

Idag har jag genomfört en besiktning av min kropp och alla defekter man får efter en förlossning. Och tänk att hur mycket man än särade och utstötte kroppsvätskor till höga skrik i skenet av en 1000 watts lampa inför 22 pers på BB så kommer man nog alltid tycka att gynstolen hos barnmorskan är pest och pina. Man känner sig inte lite muppig när man ligger där i rödrandiga strumpor och t-shirt stirrandes på ett vykort med strand-på-kvällen motiv samtidigt som nån petar en i underlivet. Men hör här. Min mutta fick högsta betyg. Hon sa att om hon inte visste att jag hade fött barn för åtta veckor sen så skulle hon inte säkert kunna se det. Min knipmuskel hade återfått samma spänst som folk som inte fött barn. Eller som hon sa....."Din slida är helt intakt Johanna, det är få förunnat". Ni som inte fått barn tycker säkert att jag är knäpp i huvet som öppnar mig så här, men att ha en intakt slida efter barnafödande är som att få nobelpris i litteratur kan jag tänka. Jag är så stolt. Hon var även nära på att ta fram ballonger och alkoholfri champagne när hon berömde mig för att ha krystat ut bebben på 19 min. Ojoj....vilken prestation...jag är en hjältinna gjord att föda barn.

Efter all vaginadyrkan fick jag även en bekräftelse på vad jag tycker om vissa, icke nämnda vid namn, personer. Hon belyste ansvaret F måste ta för att sätta ner foten och jag kände mig inte längre som en idiot. Sen berömde hon min son och jag gick därifrån 20 kilo stressfaktorer lättare. Nästa gång ska jag fråga om hon vill ta med mig hem.

Nu till verkligheten. Ni som vart med om efterkontrollen. Är det alltid så här upplyftande trots gynstolen? Är det saker de säger för att man ska bli glad och glömma allt det onda, bli gravid igen och på så sätt låta dem behålla jobbet?


Kommentarer
Postat av: milla

jag är stolt över dig och din vagina. :D

2008-11-03 @ 23:23:55
Postat av: Zara

Jag tror mest de är ärliga. Så din vagina är nog i nästan nyskick så att säga.

Postat av: Fräddös Hörna

Snel Hest

2008-12-06 @ 00:00:01
URL: http://hotelazur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback