Dop

Min make på låtsas vill döpa vår son. Detta är inget jag tänker motsätta mig även om jag själv är ganska likgiltig till idén för övrigt. Jag har dock en del problem. Valet av gudmor. Jag hade nämligen bestämt lite i förväg att det skulle bli min kära Z. Dels för att jag fått den informella äran till hennes underbara M men mest för att hon är min bästa vän. Detta krockar nu lite med tanken på min moster. Hon är som min syster och hon närvarade, om ej planerat, vid min förlossning varpå jag också vill ge henne äran. Tanken slog mig att ha moster som gudmor och lite modernt min Z som gudfar. Kul grej ju. Men F vill ge titeln till nån av sina och då kan det bli lite många. Hoppas inte jag gör nån besviken i vilket fall.

En klatschig (stavas?) grej jag vill göra är att spela en låt som börjar lite innan vi kommer in i kyrkan och slutar lagom tills vi kommit in. Det kanske är lite väl dramatiskt men jag känner att alla dop jag hittills varit på är så jävla dryga och trista. Låtvalet kan verka kommersiellt och dötrist för vissa men det skiter jag i. Det blir "Curly Sue" med Takida där jag även bortser från att han sjunger "godess" för i övrigt så träffar den helrätt på vad jag känner för den lilla krabaten. Faktiskt så starkt så jag börjar gråta av kärlek när jag ser på honom och lyssnar på låten. Eller är det nån som har andra tips och ideer på hur man kan poppa upp ett kyrkligt event?


Kommentarer
Postat av: Zara

Det är inte så noga, kör på mostern som gudmor du. Jonna är ju lite informellt gudmor 2/ gudfar till M, så ni får väl slåss om jag skulle gå och dö. Så jag kan vara informell gudmor nr 2 till R, lite lesbiskt sådär med två (gud)mammor och en (gud)pappa..



Curly Sue blir superfint om den känns rätt för dig, gör det som känns bra. Har i övrigt inga tips. God mat kanske och tåååårta, det är ju liksom belöningen för att lyssna på prästen och så. Fast dop brukar vara ganska snabba, så jag tror de flesta tycker det är både fint och inte så drygt som man föreställer sig.

Postat av: Sandra

Man får ha upp till 4 faddrar tror jag. Min tös har 3. Just för att jag inte kunde bestämma mej:D

2008-11-03 @ 23:13:56
URL: http://mirakletochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback