T minus 6 dagar

Jag älskar att lyssna på cyniska människor. Miranda i Sex and the city är en favorit. Jag gillar att hon "inte hatar" saker istället för tycker om allt. Såg filmen "Skenbart" av Peter Dalle ikväll och där finns en sån härlig roll (Sixten) gjord av Lars Amble. Han är så härligt cynisk så man inte kan göra annat än halvdö av skratt, och detta i kombination med att han är homosexuell, föranlett av ett enormt kvinnohat, och lever i ett förhållande med Pompe (Gösta Ekman). Antar att man måste se själv men här är vissa citat han myntar:

- Jag sökte mig till män enbart för att jag hatar kvinnor, det är en helt annan sak.

- Ja, det vore ju passande, en fjolla som barnmorska. Ungefär som att be en eskimå att sköta en bananodling.


- Att vara kvinna är ju bara ett sätt att slippa ifrån sitt samhällsansvar.

Skulle lägga ut den roligaste scenen men jag hittar den inte. Rekommenderar dock hela filmen för att Sixten är min idol, trots att han hatar kvinnor.


Kommentarer
Postat av: Johanna

hej hur är de med dig då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback