Väntan är över

Nu är det klart. Eller klart och klart. resan börjar väl egentligen här. Men den jobbiga graviditeten och förlossningen är över och nu har vi blivit tre, två bra och en underbar. jag kan inte fatta hur kär man kan bli i en annan människa. Det händer att jag gråter för att jag älskar honom så mycket. Det blev som sagt en pojke för alla er som undrar och benämningen R som vi haft i på bebben så länge genitalier var okända är nu officiellt namnet han kommer bära i resten av sitt liv. Mellannamn är ännu oklart så jag återkommer.

Allt satte igång söndagen 080907, kl. 04.30 och allting avslutades måndagen 080908, kl. 06.04. Däremellan hnde massa saker men jag kommer återkomma till det sen när jag får min smaskiga förlossningsjournal med alla detaljer av relevans. Nåt som jag dock vill nämna nu direkt är att jag är mäkta imponerad av de som genomgår en förlossning utan smärtlindring i nån form, med det menar jag osagt epidural och lustgas. Jag hade inte pallat annars och kommer rekommendera den kombinationen till alla jag känner. Drar man i sig tillräckligt med lustgas när epiduralen sätts så känner man inte det heller. Eller man kanske inte bryr sig. Kan inte riktigt den fysiologiska förklaringen till fenomenet.

Ett smakprov på underverket. För att se mer kan ni surfa vidare till min
bilddagbok och klicka er fram till dagarna till ära (080908-idag). Där finns även förnedrande utvik av mig själv knarkandes morfin. Enjoy! Det gjorde jag.




Kommentarer
Postat av: Jonna

Grattis grattis grattis! Måste säga att namnet är väldans fint! Och han är söt som en bebis ska vara:) Så det behöver du iaf inte oroa dig för;D Hela familjen Svensson hälsar och önskar dig all lycka med det lilla knytet!

Postat av: XONX

Trevligt :P

2008-09-12 @ 23:41:15
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis grattis! Såå liten! Min tjej är 4 månader och hon ser ut som en jätte jämfört med den där lille:) Det går så himla fort. Kram Sandra

2008-09-12 @ 23:49:57
URL: http://mirakletochjag.blogg.se/
Postat av: Mia

Grattis till lilla underverket!

Ska kolla in bilddagboken på stört!

Skönt att allt gick bra trots långdragen förlossning...

Kram på er!

2008-09-13 @ 00:16:39
URL: http://arwenna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback