Innan jag dör.

Förutom titeln på en bra bok så är det även de tre första orden i meningen som avslutas med ....ska jag klara ssk-utbildningen. Även om jag kommer hatta runt i all terminer och aldrig kommer känna en själ så ska jag klara det. Hoppade på karlstads termin 2 idag. Hälsopsykologi var ämnet. Alla andra hade läst biomedicin terminen innan så på frågan som löd "Varför blir man sjuk?" kom svar som "Dåligt immunförsvar" och "Man utsätter sig för UV-strålning" (Nej, jag ljuger inte). Jag hade dock tankarna i mer psykologiska flumvarianter men verkade vara ensam i den skaran. För första gången kände jag att Ersta gett mig nåt, ett försprång. För första gången i mitt liv kan jag också säga att jag kände mig överkvalificerad.

Kommentarer
Postat av: Milla

"innan jag dör" är faktiskt mycket bra. jag grinade mig igenom hela boken typ.

vi får försöka ses snart, jag har ju inte ens gett rasmus hans julklapp. skäms. ha det bra! puss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback