Under en filt i Stockholm

Den här jul- och nyårshelgen har gått fortare än de tidigare jag upplevt. Kanske för att jag inte så ofta spenderar sega dagar bakfull under storhelgerna och inte märker när dagarna går om varandra. Såg att sist jag skrev var 2 dar innan jul och nu är det nästan februari...väldigt nästan. Man kan se det på två sätt. Antingen är jag väldigt seg och har inget att prata om för inget händer i mitt liv eller så har jag ett liv och hinner inte sätta mig ner så mycket som jag vill mitt i allt spännande som händer omkring mig. Antar att det första är närmare sanningen än det sista. Iallafall har tiden sen senast innefattat kaos med julefest hemma hos oss. Halva värmland närvarade och mitt vardagsrum ockupperades av diverse svärmödrar, gammelmostrar och annat trevligt. Vi åkte till Sthlm över (under?) nyår och firade att jag nu är närmare 50 än 0. Där använde jag förra årets present och blev sminkad av ett proffs som var 17 år yngre än mig, shoppade minilite på hysteriambassaden, a.k.a. mellandagsrea i hufvudstaden, umgicks med mysisarna L och N och deras tusen katter, blev kallad för "citychic" och hade en helkväll med V. Den helkvällen var för övrigt sådär äckligt perfekt. Mat och dryck blev jag oplanerat bjuden på av V som tyckte jag var värd det eftersom jag är den goding jag är. Supèn efterföljdes av en promenad genom storstaden på kvällen. Vackra ljus över hela stan och en stjärnklar vinterhimmel. I ån flöt ett par svanar omkring med sina bebisar och såg allmänt vackra ut. Kvällen avrundades med en öl på Götgatan och sen åkte vi hem. Inte klockan tre utan tio. Ingen baksmälla.

Middag och smällare på nyårsaftonen, som för övrigt inleddes med en champagnefrukost till min ära. Gott.

Jag måste säga att även om jag anser att Sthlm är lite överskattad så får mina charmisar det att bli jobbigt när man ska lämna dem. Grät när jag skulle åka hem. Känns jobbigt att inte finnas till hands när man kanske behövs. Tur att det finns bensinprissänkningar och X2000.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du är ju citychic!! Det var kul att ni var här och jag fällde oxå några tårar för det var jobbigt att se dig ledsen.. Men vi syns snart igen!!!

Kramar L & N

2009-01-05 @ 22:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback