Lite skit i hörnen

Sitter här och förundras över hur snabbt vårt hem blir smutsigt. I förrgår kväll knäskurade (!) jag hela lägenheten. Redan imorse såg det ut som om vi haft middagsbjudning med rostat bröd och marmelad i hallen. Drygt 36 timmar höll sig den fina glansen. Men det kanske är som de säger. "Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete."

Klarade min första hemtenta på Karlstads universitet med ett VG. Detta är jag enormt stolt över och ska försöka ha det i  minnet när jag förmodligen får omtenta mikrobiologin som börjar v. 14. Optimism är inte min grej.

Nu till en helt annan sak. Kolla in det här.







Visst är det lite småsjukt ändå. Eller är det jag som är känslig och dömande? Pappan ligger i badet, äldsta dottern står i duschen och mamma samt lillasyster sysselsätter sig med annat under tiden. I samma badrum. Alltså, hela familjen samlad i badrummet. Är det normalt efter att barnen nått en viss ålder? Kanske är det jag som uppfostrats knäppt som tycker att nakenhet med pappa efter jag fyllde 11 var lite obehaglig. Pudeln fick också vara med btw. Kul med en familj som är befriad från tabun. Det blir nåt för Magnus Betnér och hans "Ingenting är heligt."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback