Små små saker.

På min skola, och säkert alla andra universitet också, finns en smart lösning för alla studenter som vill skriva ut arbeten eller så. Man får ett kort som är kopplat till en personlig användare, man laddar kortet med pengar i en grej och sen betalar man av det med 1 krona per papper. Vad som händer mig är att jag istället får ut en annan människas skitarbete om rävar och dess levnadsvanor istället för en powerpaintpres. om bacilusker och annat snusk. 30 sidor hann skrivas ut innan jag stoppade det. Personen dök aldrig upp så det kunde inte avkrävas. Skitirriterande.

I lördags var jag på mysmiddag hemma hos kära Z. Mycket god mat och ännu trevligare sällskap. Jag och crazy C avrundade kvällen med bowling och tequila. Vi träffade tre stycken Henrikar som bjöd på lite öl och skakade även hand med nån "Idol-Erik" som jag aldrig hade sett. Han höll iallafall med mig om att Laila Bagge samtidigt som hon kan se skitsnygg ut även har en förutsättning att se lite transig ut. En väsentlig parentes.

När vi skull hem började det bli problem.

1. Vi hade inga kontanter så vi missade 01.00 bussen.
2. När vi skulle ta ut pengar så gick inte det för alla bankomater hade pajat. Jag räknade det till 10 stycken.
3. När vi precis skulle hinna med 02.30 bussen (den sista) och vi hade lyckats tigga till oss pengar till det så ändrade nån smart fan klockan en timme till 03.30. Sista bussen fanns inte längre. Det kändes som om jag befann mig i nån Matrixvärld och jag bara väntade på att nån skulle hoppa fram och berätta att jag inte finns, att min identitet är utraderad. Harmageddon style.
4. Fredrik fixade fram Ali, en polare med bil om ni förstår.
5. Vi åkte till norrstrand, bankomaten funkade inte.
6. På shell försökte vi handla och ta över summan för att betala Ali men det funkade inte för nån. Jag tänkte att jag ska försöka igen och då funkar det. Fast bara 500-lappar. Eftersom jag fick totalt 1230 kr från fk så var det inte jättekul.
7. Ali har 280 kr i växel. Jag betalar alltså 220 kr för en mindre vit taxi som egentligen kostar 80. Tack för kaffet.

Nu under tiden jag skrivit det här så raderades allt när jag kommit till punkt 4 så jag fick skriva om. Hoppas jag inte kissar på mig också.

Kommentarer
Postat av: gaby

samma sak hände mig igår.. fast 2 gånger.. å då menar ja inte kvällen du hade i lördas utan att inlägget raderades när ja va klar.. men kom på sen va ja hade gjort för fel.. :p gör du nått imorn?? kanske kan hänga på stan en sväng. vi hörs! kram

Postat av: Milla

Livet ironi, min vän. :(

2009-04-01 @ 01:04:48
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: gaby

ingen fika ens.. :( hoppas de funkar bättre nästa vecka då. hoppas allt e bra me dig. puss

2009-04-01 @ 11:32:47
URL: http://http://gavys.blogg.se/
Postat av: johanna

hoppas det blir bättre!

2009-04-16 @ 19:42:46
URL: http://www.zombiepoker.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback