Sicknessknowledge.

Sitter på skolan och försöker lära mig om hur sjukdomar diagnostiseras, behandlas och vårdas. Jag har en ganska lärorik bok här som är fylld av info om bl.a. frakturer, chrons och ulcerös kolit. Jag gillar också att författarna/ översättarna har spexat till det lite i texten här och där. Till exempel så var det inte "den här sjukdomen är ganska lurig...." jag förväntade mig efter 80 sidor medicinska termer och fackspråk. Inte heller "resultaten av proverna vid detta tillstånd är inte helt imponerande." Kanske bara är jag som är övertrött men det kändes lite fel...men roligt.

Iallafall. Det kommer inte att gå så bra. Åtminstonde är jag inte i det här stadiet förkänt av ett godkänt. Finns det folk som överklagar ett G bara för att man känner att man "klarade det på tur"? Något att forska i kanske.

Fick praktikplaceringen igår också. Spännande. Satt och beklagade mig till Z att jag inte var säskilt imponerad av ortopedi (mest för att jag har svårt för alla sorters ledproblem och frakturer). Fem minuter senare dimper ett mail ner med den trevliga överraskningen att jag minsann ska vara på ortopediavdelningen 3 a/b i 6 veckor. 3 veckor psyk i Kristinehamn, 3 veckor psyk i samma by och sist men inte minst 6 veckor på hematologen i Karlstad. Den var åtminstonde lite trevlig. Yummie. Jag ska lyssna extra noga på de föreläsningarna och spika den delen i tentan. Så är ju inte fallet med ortopedin så jag får väl kompensera på nåt sätt.




Vacker men inte så trevlig.

Kronisk Leukemi...
...vacker men inte så trevlig.


Kommentarer
Postat av: Zara

Lurig? Inte så imponerande? Haha.. det låter som nån som skrev boken tröttnade lite... Ortopeden har skitbra personal har jag hört, likaså hematologen. Men jag fattar vad du menar... Puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback